Kadra

W Naszym przedszkolu pracują ludzie wrażliwi, nieustanie poszerzający swoje horyzonty. Zależy nam na bezpieczeństwie, uśmiechu i spontaniczności Państwa Pociech.

Poniżej kilka słów o Nas


Magdalena Kaczorowska

DSC00759

mama, pedagog specjalny, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta integracji sensorycznej, trener, koordynator praktyk, dyrektor, założycielka przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej Dmuchawiec Montessori

Prywatnie jestem mamą Gabrysi i Wiktora. To właśnie oni stali się impulsem do dzielenia się moją pasją i wiedzą montessoriańską. Chciałabym pokazać ludziom, że filozofia Montessori to sposób na życie a nie przeszkoda. Pragnę aby zrozumieli, że cudownie jest być razem z dziećmi i ze sobą nawzajem.

W 2006 r uzyskałam dyplom Pedagoga Specjalnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej. Przez siedem lat miałam zaszczyt pracować z dziećmi w warszawskim przedszkolu montessoriańskim. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń, przygotowujących mnie do pracy metodą Marii Montessori min. The Canadian Montessori Teacher Education Institute (2006, MACTE) Od 2007 r. zajmuje się kształceniem przyszłych nauczycieli montessoriańskich z ramienia Polskiego Instytutu Montessori, który wydaje dyplomy rekomendowane nie tylko w Polsce, ale w Europie i na innych kontynentach (MACTE). Aby moja wiedza montessoriańska, była wciąż na najwyższym poziomie, raz do roku wyjeżdżam do Ameryki, by obserwować placówki prowadzone ww metodą, rozmawiać z doświadczonymi przewodnikami montessoriańskimi. Wiedzą tą, po powrocie dzielę się z moimi studentami i wprowadzam ją do znanych mi placówek montessoriańskich.


Sylwia_PSylwia Piórkowska

mama, psychopedagog kreatywności, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori

Zafascynowana pedagogiką Montessori oraz twórczą edukacją. Od wielu lat pracuje jako trener twórczości, technik pamięciowych oraz szybkiego czytania. W swoich pedagogicznych działaniach kieruje się maksymą: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”


agnieszkaAgnieszka Radzikowska

studentka pedagogiki, dyplomowany nauczyciel Montessori

W chwili obecnej mój czas wypełniony jest opieką nad Dziećmi. Już siedem lat, mam przyjemność odkrywania piękna i dobra płynącego z relacji, jakie następują między Nami. Cenna jest dla mnie nauka, którą czerpię od moich Podopiecznych. W wolnej chwili aktywnie zwiedzam Polskę. Lubię koty, bieganie, jazdę na rowerze oraz twórcze działania z Dziećmi. Ukończyłam kurs Animatora.


Michał Gomoradzki

tata, student pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej Uniwersytetu warszawskiego

Jestem osobą aktywną sportowo pracę z dziećmi traktuje jako misję . Od zawsze miałem dużą łatwość w nawiązywaniu kontaktów z dziećmi. Uwielbiam z moimi podopiecznymi dzielić się pasją jaką jest sport.Prywatnie jestem tatą dwuletniego Kuby. Uważam, że praca z dziećmi po za tym, że daje mi ogromną frajdę, to również wielka odpowiedzialność.


Magda Dembińska

mama, pedagog, terapeuta pedagogiczny

Zanim dołączyłam do kadry Dmuchawca w roli nauczyciela wspomagającego, przez kilka lat pracowałam w montessoriańskiej szkole podstawowej w Warszawie jako terapeuta pedagogiczny. Praca w oświacie nie była moim pierwszym pomysłem na życie. Po ukończeniu socjologii i filozofii na Uniwersytecie Warszawskim pracowałam między innymi jako dziennikarz, tłumacz i redaktor. Do zawodowej pracy z dziećmi przekonałam się dopiero jako szczęśliwa mama – obecnie czterech córek. To właśnie radość obcowania z dziećmi – własnymi oraz tymi, którymi zajmowałam się jako wolontariusz w organizacjach pozarządowych – skłoniła mnie do podjęcia studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej z elementami systemu M. Montessori w Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz podyplomowych studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim.


Agnieszka Leśnik

mama, filozof

W życiu prywatnym jestem mamą czworga wspaniałych dzieci, z wykształcenia mgr filozofii a zawodowo dotychczas prowadziłam zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Moje idee wychowawcze to rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, szacunek do dziecka i podążanie za jego potrzebami. Interesuję się literaturą kobiecą.


Ewelina Rybkowska

psycholog, dyplomowany nauczyciel Montessori, prywatnie mama Natana

Bardzo lubię pracować z Dziećmi, ponieważ One uczą mnie cieszyć się najdrobniejszymi rzeczami, dostrzegać to co niedostrzegalne i zachwycać się otaczającym światem. W mojej pracy staram się zapewnić Dzieciom poczucie bezpieczeństwa, nauczyć ich co jest właściwe oraz dać im możliwość poznania i doświadczenia tego co interesujące. Staram się kształtować twórczą postawę, rozwijać indywidualne zainteresowania i uzdolnienia w miłej i ciepłej atmosferze poprzez swoją kreatywność, ciepło i życzliwość. Moja pasja to gotowanie i pieczenie smacznych słodkości.


Kinga Pokora

Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori

Praca w zawodzie nauczyciela jest jednym z najlepszych wyborów życiowych, jakie podjęłam – to moja pasja i powołanie. Staram się być dla Dzieci nie tylko nauczycielem, ale również partnerem i przyjacielem. Mam ogromną satysfakcję, gdy patrzę jak Dziecko z dnia na dzień czyni postępy, z coraz lepszą sprawnością wykonuje czynności, które jeszcze nie tak dawno były dla niego trudne. Posiadam pełne kwalifikacje oraz przygotowanie do pracy z Dziećmi. Na co dzień studiuję zarządzanie w oświacie oraz kształcę się jako nauczyciel Montessori. Bardzo lubię śpiewać i tańczyć – i właśnie tymi aktywnościami staram się zarażać Dzieci.


Izabella Chojnicka

mama, logopeda, terapeuta pedagogiczny, mgr edukacji wczesnoszkolnej

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Warszawie. Posiadam dyplom z edukacji wczesnoszkolnej. W ramach specjalizacji zawodowej ukończyłam: Podyplomowe Studia ,,Logopedia” oraz roczny kurs terapii pedagogicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Jestem nauczycielem z doświadczeniem pedagogicznym, lubiącym dzieci oraz pracę z Nimi. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci.


Magda Ślązakowska-Tymoszuk

muzyk, animator kultury, dyplomowany nauczyciel Montessori

Jestem absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina oraz Uniwesrsytetu Warszawskiego. Od dziesięciu lat prowadzę autorskie zajęcia muzyczne, współpracuję z Niepubliczną Szkołą Muzyczną Akolada, gdzie prowadzę zajęcia Rytmika z Kształceniem Słuchu, autorskie zajęcia dla przedszkolaków Przednutki oraz rytmikę dla dzieci uczących się metodą Suzuki. Moją pasją jest taniec, od siedmiu lat tańczę Flamenco.
Kilka lat temu odkryłam metodę M. Montessori. Zafascynowana tą ścieżką kształcenia najmłodszych rozpoczęłam współpracę z Przedszkolem Dmuchawiec. Bardzo bym chciała aby moja pasja jaką jest muzyka, sprawiała, że dzieci, które są mi dane pod opiekę, mogły również czerpać z niej radość i rozwijać ukryte talenty.


Paulina Pałka

mama, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog specjalny edukacji integracyjnej i włączającej, kursantka Polskiego Instytutu Montessori

Od początku mojej kariery zawodowej zajmowałam się pracą z dziećmi, w tym kierunku uzyskałam wykształcenie i cały czas je poszerzam. W międzyczasie praca zawodowa musiała ustąpić miejsce najważniejszej roli w moim życiu – roli mamy. Rodzicielstwo zmieniło wiele w moim życiu, również spojrzenie na edukację dzieci. Najważniejszym dla mnie stało się podążanie za dzieckiem, wspieranie indywidualnego rozwoju, jednocześnie zapewniając dziecku szacunek i poczucie bezpieczeństwa. Wszystkie te wartości naturalnie skierowały moją drogę do edukacji Montessori.


Kadra wspomagająca


Monika Woźniacka

Sekretarz Edukacji Montessori, prywatnie – mama dwójki dorosłych dzieci (studentów)

Zgodnie z moimi zainteresowaniami i wykształceniem – jestem związana z oświatą oraz pracuję w administracji już od 14-tu lat. Od 2003 r. pełniłam funkcję sekretarza w jednej ze szkół publicznych, aż do roku 2017, gdy na mojej drodze pojawiła się placówka Montessori. Filozofia tej szkoły szczególnie ujęła moje serce, a przede wszystkim szanowanie naturalnej indywidualności każdego dziecka. Panująca tu przyjazna i życzliwa atmosfera, a także świetny zespół kompetentnych i pogodnych ludzi utwierdziły mnie, że podjęłam dobrą decyzję na najbliższą przyszłość. Kocham zwierzęta (mam 2 psy), a moją pasją są ludzie i podróże.


Beata Jurek

mama, kucharka, ciocia wszystkich dzieci

DSC00531Gotowanie to moja praca z pasją od prawie 20lat. Od dłuższego czasu staram się wprowadzać  zdrowe i naturalne produkty, które skutecznie wykorzystuje w tradycyjnych potrawach.  Smak moich dań najlepiej weryfikują dzieci dla, których codziennie staram się przygotowywać rozmaite posiłki.  Mimo lat spędzonych w kuchni ciągłe doskonale swoje umiejętności i dążę do perfekcji.


Dorota Dąbrowska

mama nastolatki, pomoc kuchenna

Do kadry przedszkola dołączyłam we wrześniu 2016. Lubię gotować proste, zdrowe i  łatwe w przygotowaniu posiłki. Cały czas się uczę i słucham rad starszych koleżanek i kolegów a także opinii Dzieci. Próbuję spełniać Ich oczekiwania. Dbam o to, aby poznawały nowe smaki. Najmłodsi są wdzięcznymi ekspertami, bardzo cenię sobie ich opinię.


Renata Pietrzak

mama dorosłego syna, pomoc kuchenna

Pracuję z dziećmi od wielu lat. Sprawia mi to ogromną radość i daje dużo satysfakcji. Jedną z moich pasji jest gotowanie i poznawanie nowych przepisów oraz doskonalenie tych, które już znam. Zdrowe odżywianie jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego cieszę się, że posiłki, które przygotowujemy wspólnie dla naszych dzieci są smaczne, ale i pełnowartościowe. Poza pracą staram się być aktywna fizycznie – szczególnie lubię nordic walking, bieganie lub długie spacery.


Ryszard Moleda

DSC00252-(1)

tata, pracownik administracyjny

Jestem ukochanym dziadkiem moich wnucząt. Lubię wspólnie spędzać z nimi czas, czytać im książki. Sam, kolekcjonuje znaczki, interesuje się historią i przyrodą. Przez wiele lat pomagałem innym w dbaniu o ich domy i najbliższe otoczenie. Potrafię zrobić wiele interesujących rzeczy, przydatnych w domu czy przedszkolu. Analizowanie to moja specjalność. Cieszy mnie, że mogę współpracować z dziećmi, współtworzyć dla nich otoczenie i uczestniczyć w ich procesie edukacyjnym.


Dorota Waszczyk

mama, pracownik administracyjny

Jestem mamą dwóch dorastających córek Weroniki i Wiktorii. Przez kilka lat pracowałam z dziećmi – opiekowałam się Nimi. To one dały mi motywację, aby dołączyć do zespołu wspaniałej kadry pracującej w placówkach Montessori na terenie Grodziska Mazowieckiego. Dbanie o dzieci i otoczenie oraz szacunek do Nich, to najważniejsza rzecz, którą sobie cenię. Zawsze staram się, aby najmłodsi czuli się w przedszkolu i szkole jak w domu. Moimi pasjami są przygotowywanie smakołyków dla najbliższych oraz spędzanie miłych wieczorów z książką.


Patryk Organowski

Tata, lektor, dyrektor szkoły..

Jestem absolwentem filologii angielskiej. Uczestniczyłem w licznych seminariach i szkoleniach dotyczących nauki Metodą Helen Doron oraz wielu innych dotyczących pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Prywatnie jestem tatą czteroletniego Franka, który inspiruje mnie i motywuje do podejmowania nowych wyzwań. Bardzo dbam o to, aby wspólnie spędzony czas był wypełniony kreatywną zabawą oraz nauką.


Katarzyna Siwek

mama, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej

Z wyboru i zamiłowania od kilkunastu lat pracuję z Dziećmi. Dzięki każdemu Dziecku, którego spotykam i poznaję (także dzięki własnym) jestem człowiekiem poszukującym i zwiększającym nieustannie swoje zawodowe i życiowe kompetencje. Bardzo lubię to, co robię w swoim życiu i widzę, że stanowi to zachętę dla Młodszych do pracy nad komunikowaniem się i mówieniem. Postrzegam całościowo sytuację Dziecka i możliwość pomocy, dlatego ważna jest dla mnie współpraca z rodzicami i bycie częścią zespołu przedszkola czy szkoły.
Prywatnie jestem żoną, mamą Kornela i Dominika, współwłaścicielem psa i osobą starającą się nie zapominać o sobie.


Helena Turlejska-Walewska

psycholog, certyfikowany trener wideotreningu komunikacji

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.innymi pracując wiele lat w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Obecnie od kilku lat prowadzę kameralny gabinet edukacyjno-terapeutyczny „Misio Jasio”, oferując długoterminowe zajęcia dla dzieci z poważnymi dysfunkcjami rozwojowymi( m.in.autyzm, afazja, opóźnienie rozwoju, trudna współpraca) oraz krótkoterminowe interwencje w sytuacji wymagającej wsparcia emocjonalnego i wychowawczego. Współpracuję z przedszkolami i szkołami w ramach wspierania rozwoju dzieci.W „Dmuchawcu” prowadzę indywidualne zajęcia i konsultacje i raz na miesiąc zajęcia grupowe. Poza tym codziennie przywożę wnuka:). Układając program terapetyczny dobieram metodę i formę pracy do indywidualnych potrzeb dziecka. Staram się zbudować pozytywną relację i nie pozwolić, aby zgłaszany problem, choroba czy metoda przysłoniły dziecko jako człowieka.

Ukończone szkolenia to m.in. dwuletni kurs metody wideotreningu komunikacji VIT, kurs Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, kurs terapii behawioralnej, kurs wczesnej nauki czytania oraz I stopień terapii SI.


Katarzyna Neska

instruktor rytmiki, absolwentka PSM I i II stopnia na wydziale fortepianu i rytmiki

Uzyskałam dyplom z tytułem Muzyk-instruktor zespołów rytmicznych.
Pracuję jako nauczyciel rytmiki od 1998 roku w przedszkolach państwowych i prywatnych na terenie Warszawy i okolic.
Uczestniczę w różnego rodzaju szkoleniach i warsztatach, szkoląc się i doskonaląc swoje umiejętności zawodowe.
Praca z dziećmi jest moją pasją a ich uśmiech daje mi siłę i motywuje do działania.


Justyna Potyńska

pedagog, pasjonatka zajęć artystycznych

Przez wiele lat pracowałam jako wychowawca grupy, jednocześnie prowadząc we wszystkich grupach wiekowych zajęcia zwane „ciaptakovem” czyli lepienie z różnych mas plastycznych w tym oczywiście z gliny. Obecnie jestem właścicielką pracowni ceramicznej w Grodzisku Mazowieckim „Gliniarenka Ikuko”. Zapraszam tam dużych i małych.


Maja Pruska

kynoterapeuta/dogoterapeuta, oligofrenopedagog, trener psów, behawiorysta, hodowca psów, właściciel KynoAkademii, współzałożyciel Stowarzyszenia Edukacji i Terapii Homo et Animal

Moim mottem przewodnim jest „Im bliżej psa, tym bliżej człowieka…”
Jestem zafascynowana tym, jak wiele obecność zwierząt może zaoferować człowiekowi. Zwierzęta były mi zawsze bliskie od najmłodszych lat, dlatego ukończyłam Wydział Zootechniki na SGGW. Dzięki wieloletniemu hodowaniu psów wyniosłam, bogate doświadczenie, które bardzo pomaga mi w dzisiejszej pracy, związanej z edukacją i terapią z psem.
W 2007 roku ukończyłam studia podyplomowe „Psychologia zwierząt” w SWPS, a następnym roku „Pies i jego rola w społeczeństwie” w SGGW.
A potem kursy: pedagogiczny, kynoterapeutyczny, oligofrenopedagogika oraz trenera psów, „Zwierzęta w Terapii. Dogoterapia, hipoterapia, felinoterapia jako elementy Animal – Assiste Therapy”, „Dogoterapia dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną”.
Dodatkowo by móc rozwijać się i doskonalić w pracy edukacyjnej uczestniczę w licznych warsztatach i seminariach, szkoleniach, konferencjach dotyczących psów, kynoterapii/dogoterapii, pedagogiki oraz jestem członkiem PTEol.


Agnieszka Biedrzycka

tancerka, instruktor tańca i fitness

Jestem absolwentką Państwowej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Jako zawodowa tancerka związana byłam z Teatrem Syrena w Warszawie, współpracowałam z niemieckim Hansa Park Theater i grupami estradowymi na scenach polskich i zagranicznych.  Od kilkunastu lat, zdobywając doświadczenie,jestem instruktorem fitness i instruktorem tańca, prowadzę autorski program zajęć baletowych dla dzieci, współpracując z przedszkolami, szkołami, ośrodkami kultury.


Paweł Mróz

wielokrotny medalista Mistrzostw Polski, medalista Pucharów Europy i Pucharów Świata.

Od 1995 roku związany z Judo. Poza oczywistym zainteresowaniem sportem z dużą przyjemnością czytam książki o różnorakiej tematyce oczywiście przy dźwiękach dobrej muzyki. Często mnie też można spotkać w kuchni gdzie lubię eksperymentować gotując różne potrawy.