Kadra
W Naszym przedszkolu pracują ludzie wrażliwi, nieustanie poszerzający swoje horyzonty. Zależy nam na bezpieczeństwie, uśmiechu i spontaniczności Państwa Pociech.
Poniżej kilka słów o Nas
Magdalena Kaczorowska
mama, pedagog specjalny, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta integracji sensorycznej, trener, koordynator praktyk, dyrektor, założycielka przedszkola Dmuchawiec Montessori
Prywatnie jestem mamą Gabrysi, Wiktora i Jagody. To właśnie oni stali się impulsem do dzielenia się moją pasją i wiedzą montessoriańską. Chciałabym pokazać ludziom, że filozofia Montessori to sposób na życie a nie przeszkoda. Pragnę aby zrozumieli, że cudownie jest być razem z dziećmi i ze sobą nawzajem. W 2006 r uzyskałam dyplom Pedagoga Specjalnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej. Przez siedem lat miałam zaszczyt pracować z dziećmi w warszawskim przedszkolu montessoriańskim. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń, przygotowujących mnie do pracy metodą Marii Montessori min. The Canadian Montessori Teacher Education Institute (2006, MACTE) Od 2007 r. zajmuje się kształceniem przyszłych nauczycieli montessoriańskich z ramienia Polskiego Instytutu Montessori, który wydaje dyplomy rekomendowane nie tylko w Polsce, ale w Europie i na innych kontynentach (MACTE). Aby moja wiedza montessoriańska, była wciąż na najwyższym poziomie, raz do roku wyjeżdżam do Ameryki, by obserwować placówki prowadzone ww metodą, rozmawiać z doświadczonymi przewodnikami montessoriańskimi. Wiedzą tą, po powrocie dzielę się z moimi studentami i wprowadzam ją do znanych mi placówek montessoriańskich.
Katarzyna Borowska
mama, pedagog specjalny, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności grafomotorycznych, nauczyciel w gr. pomarańczowej
Jestem mamą dwójki wspaniałych dzieci. To dzięki nim jestem szczęśliwa i spełniona, dążę w swoim życiu do osiągania coraz wyżej zawieszonej poprzeczki. Staram się przekazać moim dzieciom, że nie ma rzeczy niemożliwych, że wszystko w życiu zależy od nas. To my kierujemy naszym losem i to każdy z nas indywidualnie maluje swoją przyszłość. Chciałabym, aby moi podopieczni mieli w sobie świadomość, że nie są niczym ograniczani, że edukacja to nie smutny i nudny przymus, lecz wręcz przeciwnie, kolorowe drzwi za którymi kryje się interesujący, barwny świat, w którym będą mogli spełniać swoje marzenia i pasje.
Anna Matysek
mama, mgr prawa, pedagog, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. pomarańczowej
Skończyłam studia prawnicze i przez wiele lat pracowałam w korporacji. Odkąd jednak pamiętam interesowałam się psychologią i pedagogiką. Postanowiłam zająć się edukacją dzieci profesjonalnie. W tym celu ukończyłam pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą z pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz przygotowanie pedagogiczne. Uwielbiam pracować z dziećmi i towarzyszyć im w ich indywidualnym rozwoju. Zarażają mnie swoim entuzjazmem, optymizmem i zachwytem nad pięknem otaczającego świata. Pragnę wspierać każde z nich w tym, by odkrywało, podążało i rozwijało swój talent, potencjał i możliwości.
Edyta Pikura
mama, babcia, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, opiekun żłobka, asystent nauczyciela w gr. pomarańczowej /opiekun w świetlicy
Praca z dziećmi daje mi poczucie ogromnego spełnienia i radości. Kocham zwierzęta, prace plastyczne a w wolnych chwilach lubię czytać, zwłaszcza książki pozwalające na zgłębianie tajemnic psychologii i rozwoju człowieka. Odkrywając metodę Marii Montessori utwierdzam się w przekonaniu, że kluczowe w rozwoju dzieci jest dawanie im w codziennym życiu szansy na bycie samodzielnym, aby mogły poznawać świat odkrywając swoją osobowość i budując poczucie własnej wartości. Mimo dużego doświadczenia i wiedzy podkreślam, że nieustannie uczę się od dzieci zarówno o nich jak i o sobie samej. W codziennej pracy staram się być przewodnikiem w drodze do samodzielności.
Sylwia Wróblewska
pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, mgr psychologii, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. niebieskiej
Moja przygoda związana z pedagogiką Montessori rozpoczęła się w trakcie studiów. Poszukując ścieżki rozwoju, zainteresowałam się alternatywnymi metodami edukacji. To właśnie pedagogika Montessori oczarowała mnie swoją kompletnością w podejściu do dziecka i spojrzeniu na świat. Uważam, że praca nauczyciela jest misją, polegającą na uczeniu dzieci szacunku do przyrody i drugiego człowieka. Praca z dziećmi daje mi możliwość ciągłego samodoskonalenia się, ponieważ to w nich, tak jak w lustrze, odbijają się nasze sukcesy i niedoskonałości. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Wiedniu, gdzie studiowałam w ramach programu Erasmus. Jestem miłośniczką wycieczek górskich oraz wszelkiego rodzaju rękodzieła.
Oliwia Sobolewska
mama, romanistka, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych, uczestnik warsztatów Pozytywnej Dyscypliny, nauczyciel w grupie niebieskiej
Agnieszka Leśnik
mama, filozof, asystent nauczyciela w gr. niebieskiej
W życiu prywatnym jestem mamą czworga wspaniałych dzieci, z wykształcenia mgr filozofii a zawodowo dotychczas prowadziłam zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Moje idee wychowawcze to rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, szacunek do dziecka i podążanie za jego potrzebami. Interesuję się literaturą kobiecą.
Ewelina Kawecka
mama, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, psycholog w zakresie seksuologii, dyplomowany nauczyciel Montessori, uczestnik warsztatów Pozytywnej Dyscypliny dla rodziców i nauczycieli, nauczyciel w gr. zielonej.
Jestem spełnioną mamą dwójki wspaniałych chłopców, to dzięki nim zaczęłam zgłębiać wiedzę w zakresie metody Montessori, to oni dali mi skrzydła do działania, zmiany myślenia i otwarcia się na niekonwencjonalne metody poznania świata i nauki przez dzieci. Jestem tu, aby towarzyszyć dzieciom i być przy nich, wtedy kiedy mnie potrzebują. Wierząca w ludzi i ich dobro wewnętrzne. Moim obecnym mottem jest: „ Jeśli nie spróbujesz, nigdy nie dowiesz się czy było warto”. Dążę do wsparcia w osiągnięciu przez dzieci samozadowolenia, sprawczości i naturalnej spontaniczności. Uczestniczę w wielu warsztatach i szkoleniach, aby móc jeszcze lepiej zrozumieć dzieci i rozwijać ich potencjał.
Paulina Wegner
mama, asystent nauczyciela w grupie zielonej, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii, Montessori z terapią zajęciową, uczestnik warsztatów Pozytywnej Dyscypliny dla rodziców i nauczycieli, kursantka Polskiego Instytutu Montessori.
W życiu prywatnym jestem spełnioną żoną i mamą trójki wspaniałych dzieci. Jestem pełną energii osobą, uwielbiam zarażać optymizmem swoje najbliższe otoczenie. Z pełnym zaangażowaniem wychowuje dzieci według teorii bliskości, zrozumienia oraz szacunku. Swoją wiedze i doświadczenie wykorzystuje do pracy z dziećmi. W metodzie Montessori pracuje 7lat, cały czas doskonaląc swoje umiejętności i praktykę. Jestem wrażliwa na potrzeby innych osób.
Agata Konat-Bąba
asystent nauczyciela w grupie zielonej, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową
Studiowałam logopedię szkolną z dydaktyką polonistyczną na wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jako dziecko należałam do Warsztatowej Akademii Musicalowej i występowałam na deskach teatru Roma. Obecnie jestem aktywną chórzystką w Chórze Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego. Uwielbiam podróże; szczególnym uczuciem darze Włochy, ale chętnie odwiedzam też inne kraje – bliskie i dalekie. Interesuje się fotografią oraz pieczeniem ciast. Kocham pracę z dziećmi – zarówno w żłobku, gdzie zaczynałam, jak i w przedszkolu Montessori. Mam wielkie serce i ogromną kreatywność która pozwala mi spełniać się w wymyślaniu mnóstwa ciekawych i rozwojowych aktywności dla dzieci o różnych predyspozycjach i upodobaniach – zawsze z poszanowaniem ich potrzeb i zainteresowań. W wolnym czasie chodzę na długie spacery ze swoim psem lub spędzam czas z przyjaciółmi.
Aleksandra Karaś
mama, nauczyciel języka angielskiego, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, nauczyciel w grupie żółtej
Natalia Parchan
absolwentka szkolenia metody Marii Montessori, wieloletni asystent w placówkach montessori, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, asystent nauczyciela w gr. żółtej
Jestem młodą i energiczną osobą uwielbiającą aktywny wypoczynek oraz taniec nowoczesny, który miałam okazję szlifować przez 6 lat. Relaksuję się, czytając książki o tematyce romantycznej. Podejście do dziecka z ogromnym szacunkiem i wiarą w jego wybory jest elementem, który urzekł mnie najbardziej. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i naładowuje pozytywną energią. Dzieci, z którymi pracuję są obiektywnym lustrem relacji społecznych oraz mnie samej.
Magdalena Osiadacz
kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, asystent nauczyciela w gr. żółtej
Pasjonatka kreatywnych projektów z dziećmi, pełna twórczych pomysłów. Na co dzień tworzy naturalne świece sojowe, wolny czas spędza przy ciekawej książce o swojej ulubionej tematyce. Chętnie angażuje się w projekty z dziećmi w czasie popołudniowym. Ceni sobie zorganizowaną przestrzeń w sali – pełną konkretnych zasad. Z pełną dozą szacunku, pomaga dzieciom je respektować.
Dorota Waszczyk
mama, dyplomowany nauczyciel Montessori, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, opiekun dzieci w wieku 0d 3 lat
Jestem mamą dwóch dorastających córek Weroniki i Wiktorii. Przez kilka lat pracowałam z dziećmi – opiekowałam się Nimi. To one dały mi motywację, aby dołączyć do zespołu wspaniałej kadry pracującej w placówkach Montessori na terenie Grodziska Mazowieckiego. Dbanie o dzieci i otoczenie oraz szacunek do Nich, to najważniejsza rzecz, którą sobie cenię. Moimi pasjami są przygotowywanie smakołyków dla najbliższych oraz spędzanie miłych wieczorów z książką.
Katarzyna Skalska
mama, certyfikowany opiekun w żłobku, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową
Jestem mama dwójki usamodzielniających się dzieci którym przekazałam niezachwiane fundamenty życia jakimi jest miłość i poszanowanie drugiego człowieka. Moje motto „Traktuj innych ludzi tak jak chcesz być sam traktowany”. Od zawsze czułam więź z dziećmi wiec postanowiłam rozwijać się w kierunku edukacji dziecięcej. Poznawanie i odkrywanie przez nich świata i pomoc w usamodzielnianiu motywuje mnie do dalszego zagłębiania się i poszerzania swoich horyzontów.
Katarzyna Jaworska-Lepak
mama, studentka 5 roku psychologii, kursantka studiów podyplomowych – pedagogika Marii Montessori z terapią zajęciową, asystent nauczyciela w żłobku
Kadra wspomagająca
Beata Jurek
mama, babcia, kucharka, ciocia wszystkich dzieci
Gotowanie to moja praca z pasją od prawie 20lat. Od dłuższego czasu staram się wprowadzać
zdrowe i naturalne produkty, które skutecznie wykorzystuje w tradycyjnych potrawach. Smak
moich dań najlepiej weryfikują dzieci dla, których codziennie staram się przygotowywać rozmaite posiłki. Mimo lat spędzonych w kuchni ciągłe doskonale swoje umiejętności i dążę do perfekcji.
Ryszard Moleda
tata, dziadek, pracownik administracyjny
Jestem ukochanym dziadkiem moich wnucząt. Lubię wspólnie spędzać z nimi czas, czytać im książki. Sam, kolekcjonuje znaczki, interesuje się historią i przyrodą. Przez wiele lat pomagałem innym w dbaniu o ich domy i najbliższe otoczenie. Potrafię zrobić wiele interesujących rzeczy, przydatnych w domu czy przedszkolu. Analizowanie to moja specjalność. Cieszy mnie, że mogę współpracować z dziećmi, współtworzyć dla nich otoczenie i uczestniczyć w ich procesie edukacyjnym.
Patryk Organowski
tata, lektor, dyrektor szkoły.
Jestem absolwentem filologii angielskiej. Uczestniczyłem w licznych seminariach i szkoleniach dotyczących nauki Metodą Helen Doron oraz wielu innych dotyczących pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Prywatnie jestem tatą Franka i Bruna, którzy inspirują mnie i motywują do podejmowania nowych wyzwań. Bardzo dbam o to, aby wspólnie spędzony czas był wypełniony kreatywną zabawą oraz nauką.
Justyna Potyńska
pedagog, pasjonatka zajęć artystycznych
Przez wiele lat pracowałam jako wychowawca grupy, jednocześnie prowadząc we wszystkich grupach wiekowych zajęcia zwane „ciaptakovem” czyli lepienie z różnych mas plastycznych w tym oczywiście z gliny. Obecnie jestem właścicielką pracowni ceramicznej w Grodzisku Mazowieckim „Gliniarenka Ikuko”. Zapraszam tam dużych i małych.
Justyna Polakowska
instruktorka tańca
Od 15 lat tańczę taniec towarzyski, zaczęłam właśnie w przedszkolu teraz tańczę zawodowo, posiadam najwyższą klasę taneczną „S” oraz jestem wielokrotną finalistką Mistrzostw Polski jak i wielu innych zawodów tanecznych.
Od 4 lat pracuję dziećmi w przedszkolach oraz szkołach ucząc ich tańca, baletu, kształcenia swojej koordynacji jak i rytmiki.
Na zajęciach tanecznych dzieci uczą się przede wszystkim koordynacji, śmiałości, zapamiętywania przeróżnych figur oraz kroków jak i poruszania się w rytm muzyki.
Paweł Mróz
wielokrotny medalista Mistrzostw Polski, medalista Pucharów Europy i Pucharów Świata.
Od 1995 roku związany z Judo. Poza oczywistym zainteresowaniem sportem z dużą przyjemnością czytam książki o różnorakiej tematyce oczywiście przy dźwiękach dobrej muzyki. Często mnie też można spotkać w kuchni gdzie lubię eksperymentować gotując różne potrawy.
Grzegorz Bazyli Majer
Pływanie- moja wielka pasja. Dzielę ją ze wszystkimi moimi uczniami. Nie ma dla mnie większej radości i szczęścia kiedy widzę pierwsze efekty swojej pracy- szczególnie u najmłodszych pływaków- to uczucie wolności kiedy sami się zanurzają, nurkują, pływają…Na co dzień związany jestem z pływalnią „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim, gdzie prowadzę zajęcia z niemowlakami, dziećmi i dorosłymi.Jestem trenerem pływania II klasy, czynnym ratownikiem WOPR, trenerem w UKS „Sparta” Grodzisk Mazowiecki, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pływania Niemowląt, wielkim miłośnikiem nauczania wg koncepcji Halliwick.