Kadra

W Naszym przedszkolu pracują ludzie wrażliwi, nieustanie poszerzający swoje horyzonty. Zależy nam na bezpieczeństwie, uśmiechu i spontaniczności Państwa Pociech.

Poniżej kilka słów o Nas


Magdalena Kaczorowska

mama, pedagog specjalny, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta integracji sensorycznej, trener, koordynator praktyk, dyrektor, założycielka przedszkola Dmuchawiec Montessori

Prywatnie jestem mamą Gabrysi i Wiktora. To właśnie oni stali się impulsem do dzielenia się moją pasją i wiedzą montessoriańską. Chciałabym pokazać ludziom, że filozofia Montessori to sposób na życie a nie przeszkoda. Pragnę aby zrozumieli, że cudownie jest być razem z dziećmi i ze sobą nawzajem.

W 2006 r uzyskałam dyplom Pedagoga Specjalnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej. Przez siedem lat miałam zaszczyt pracować z dziećmi w warszawskim przedszkolu montessoriańskim. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń, przygotowujących mnie do pracy metodą Marii Montessori min. The Canadian Montessori Teacher Education Institute (2006, MACTE) Od 2007 r. zajmuje się kształceniem przyszłych nauczycieli montessoriańskich z ramienia Polskiego Instytutu Montessori, który wydaje dyplomy rekomendowane nie tylko w Polsce, ale w Europie i na innych kontynentach (MACTE). Aby moja wiedza montessoriańska, była wciąż na najwyższym poziomie, raz do roku wyjeżdżam do Ameryki, by obserwować placówki prowadzone ww metodą, rozmawiać z doświadczonymi przewodnikami montessoriańskimi. Wiedzą tą, po powrocie dzielę się z moimi studentami i wprowadzam ją do znanych mi placówek montessoriańskich.


Sylwia Piórkowska

mama, psychopedagog kreatywności, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, certyfikowany edukator Pozytywnej Dyscypliny w klasie.

To dzięki własnemu rodzicielstwu i poszukiwaniu dla moich dzieci tego co dobre zafascynowałam się pedagogiką Montessori. Fascynacja ta przerodziła się w miłość wykraczającą poza próg własnego domu. Zdobytą wiedzą, podejściem pełnym szacunku i zrozumienia postanowiłam podzielić się z innymi. Wierzę, że czas w życiu dziecka, który spędza w przedszkolu jest niezwykle ważny w kształtowaniu jego osobowości. Jest to czas w którym w sposób szczególny należy dbać o jego wewnętrzne piękno. Pragnę by moi uczniowie wykazywali postawę szacunku i byli wrażliwi na otaczający świat i ludzi. Oraz by wzrastali w poczuciu wolności, która przejawia się poprzez ich samodzielność.

Zanim jednak było przedszkole, przez wiele lat pracowałam jako trener twórczości, technik pamięciowych oraz szybkiego czytania z dziećmi oraz młodzieżą. Prowadziłam również autorskie zajęcia dla mam z dziećmi.

W swoich pedagogicznych działaniach kieruje się maksymą: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”


Patrycja Gosiewska

pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, studentka studiów II stopnia- terapia pedagogiczna, kursantka Polskiego Instytutu Montessori

W swojej pracy kieruję się słowami mojego pedagogicznego autorytetu, Jespera Juula: „ Kiedy będziemy szanować dzieci i wspólnie z nimi szukać rozwiązania, również one nauczą się szacunku do innych ludzi i ich granic”. Liczne kursy i warsztaty z zakresu wychowania i edukacji dzieci z pewnością pozwoliły mi na zrozumienie ich funkcjonowania, ale to obserwacja i otwartość na ich potrzeby wniosły najwięcej do mojej pracy. Czerpię ogromną przyjemność z towarzyszenia dzieciom w drodze do wiedzy i z radością patrzę na ich sukcesy, a także bacznie przyglądam się niepowodzeniom i podpowiadam, jak można przekształcić je w cenne lekcje. W wolnych chwilach jeżdżę na rolkach, czytam książki i działam w wolontariacie na rzecz bezdomnych zwierząt.


 

 

Paulina Wegner

mama, asystent nauczyciela

Posiadam 4-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji. Jako nauczyciel pragnę by moi podopieczni wzrastali w poczuciu bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku.  W wolnych chwilach relaksuję się podczas wycieczek rowerowych oraz długich spacerach z rodziną.


 

Agnieszka Leśnik

mama, filozof

W życiu prywatnym jestem mamą czworga wspaniałych dzieci, z wykształcenia mgr filozofii a zawodowo dotychczas prowadziłam zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Moje idee wychowawcze to rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, szacunek do dziecka i podążanie za jego potrzebami. Interesuję się literaturą kobiecą.


Ewelina Rybkowska

psycholog, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, prywatnie mama Natana

Bardzo lubię pracować z Dziećmi, ponieważ One uczą mnie cieszyć się najdrobniejszymi rzeczami, dostrzegać to co niedostrzegalne i zachwycać się otaczającym światem. W mojej pracy staram się zapewnić Dzieciom poczucie bezpieczeństwa, nauczyć ich co jest właściwe oraz dać im możliwość poznania i doświadczenia tego co interesujące. Staram się kształtować twórczą postawę, rozwijać indywidualne zainteresowania i uzdolnienia w miłej i ciepłej atmosferze poprzez swoją kreatywność, ciepło i życzliwość. Moja pasja to gotowanie i pieczenie smacznych słodkości.

 


Katarzyna Borowska

mama, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, kursantka Polskiego Instytutu Montessori

Jestem mamą dwójki wspaniałych  dzieci. To dzięki nim jestem szczęśliwa i spełniona, dążę w swoim życiu do osiągania coraz wyżej zawieszonej poprzeczki. Staram się przekazać  moim dzieciom, że nie ma rzeczy niemożliwych, że wszystko w życiu zależy od nas. To my kierujemy naszym losem i to każdy z nas indywidualnie maluje swoją przyszłość.  Chciałabym, aby moi podopieczni mieli w sobie świadomość, że nie są niczym ograniczani, że edukacja to nie smutny i nudny przymus, lecz wręcz przeciwnie, kolorowe drzwi za którymi kryje się interesujący, barwny świat, w którym będą mogli spełniać swoje marzenia i pasje.

 

 

Magda Ślązakowska-Tymoszuk

muzyk, animator kultury, dyplomowany nauczyciel Montessori

Jestem absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina oraz Uniwesrsytetu Warszawskiego. Od dziesięciu lat prowadzę autorskie zajęcia muzyczne, współpracuję z Niepubliczną Szkołą Muzyczną Akolada, gdzie prowadzę zajęcia Rytmika z Kształceniem Słuchu, autorskie zajęcia dla przedszkolaków Przednutki oraz rytmikę dla dzieci uczących się metodą Suzuki. Moją pasją jest taniec, od siedmiu lat tańczę Flamenco.
Kilka lat temu odkryłam metodę M. Montessori. Zafascynowana tą ścieżką kształcenia najmłodszych rozpoczęłam współpracę z Przedszkolem Dmuchawiec. Bardzo bym chciała aby moja pasja jaką jest muzyka, sprawiała, że dzieci, które są mi dane pod opiekę, mogły również czerpać z niej radość i rozwijać ukryte talenty.


Paulina Pałka

mama, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog specjalny edukacji integracyjnej i włączającej, dyplomowany nauczyciel Montessori

Od początku mojej kariery zawodowej zajmowałam się pracą z dziećmi, w tym kierunku uzyskałam wykształcenie i cały czas je poszerzam. W międzyczasie praca zawodowa musiała ustąpić miejsce najważniejszej roli w moim życiu – roli mamy. Rodzicielstwo zmieniło wiele w moim życiu, również spojrzenie na edukację dzieci. Najważniejszym dla mnie stało się podążanie za dzieckiem, wspieranie indywidualnego rozwoju, jednocześnie zapewniając dziecku szacunek i poczucie bezpieczeństwa. Wszystkie te wartości naturalnie skierowały moją drogę do edukacji Montessori.


Kadra wspomagająca


 

Beata Jurek

mama, kucharka, ciocia wszystkich dzieci

DSC00531Gotowanie to moja praca z pasją od prawie 20lat. Od dłuższego czasu staram się wprowadzać  zdrowe i naturalne produkty, które skutecznie wykorzystuje w tradycyjnych potrawach.  Smak moich dań najlepiej weryfikują dzieci dla, których codziennie staram się przygotowywać rozmaite posiłki.  Mimo lat spędzonych w kuchni ciągłe doskonale swoje umiejętności i dążę do perfekcji.


Dorota Dąbrowska

mama nastolatki, pomoc kuchenna

Do kadry przedszkola dołączyłam we wrześniu 2016. Lubię gotować proste, zdrowe i  łatwe w przygotowaniu posiłki. Cały czas się uczę i słucham rad starszych koleżanek i kolegów a także opinii Dzieci. Próbuję spełniać Ich oczekiwania. Dbam o to, aby poznawały nowe smaki. Najmłodsi są wdzięcznymi ekspertami, bardzo cenię sobie ich opinię.


Renata Pietrzak

mama dorosłego syna, pomoc kuchenna

Pracuję z dziećmi od wielu lat. Sprawia mi to ogromną radość i daje dużo satysfakcji. Jedną z moich pasji jest gotowanie i poznawanie nowych przepisów oraz doskonalenie tych, które już znam. Zdrowe odżywianie jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego cieszę się, że posiłki, które przygotowujemy wspólnie dla naszych dzieci są smaczne, ale i pełnowartościowe. Poza pracą staram się być aktywna fizycznie – szczególnie lubię nordic walking, bieganie lub długie spacery.


Ryszard Moleda

DSC00252-(1)

tata, pracownik administracyjny

Jestem ukochanym dziadkiem moich wnucząt. Lubię wspólnie spędzać z nimi czas, czytać im książki. Sam, kolekcjonuje znaczki, interesuje się historią i przyrodą. Przez wiele lat pomagałem innym w dbaniu o ich domy i najbliższe otoczenie. Potrafię zrobić wiele interesujących rzeczy, przydatnych w domu czy przedszkolu. Analizowanie to moja specjalność. Cieszy mnie, że mogę współpracować z dziećmi, współtworzyć dla nich otoczenie i uczestniczyć w ich procesie edukacyjnym.


Dorota Waszczyk

mama, pracownik administracyjny

Jestem mamą dwóch dorastających córek Weroniki i Wiktorii. Przez kilka lat pracowałam z dziećmi – opiekowałam się Nimi. To one dały mi motywację, aby dołączyć do zespołu wspaniałej kadry pracującej w placówkach Montessori na terenie Grodziska Mazowieckiego. Dbanie o dzieci i otoczenie oraz szacunek do Nich, to najważniejsza rzecz, którą sobie cenię. Zawsze staram się, aby najmłodsi czuli się w przedszkolu i szkole jak w domu. Moimi pasjami są przygotowywanie smakołyków dla najbliższych oraz spędzanie miłych wieczorów z książką.


Patryk Organowski

tata, lektor, dyrektor szkoły..

Jestem absolwentem filologii angielskiej. Uczestniczyłem w licznych seminariach i szkoleniach dotyczących nauki Metodą Helen Doron oraz wielu innych dotyczących pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Prywatnie jestem tatą czteroletniego Franka, który inspiruje mnie i motywuje do podejmowania nowych wyzwań. Bardzo dbam o to, aby wspólnie spędzony czas był wypełniony kreatywną zabawą oraz nauką.


Katarzyna Siwek

mama, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej

Z wyboru i zamiłowania od kilkunastu lat pracuję z Dziećmi. Dzięki każdemu Dziecku, którego spotykam i poznaję (także dzięki własnym) jestem człowiekiem poszukującym i zwiększającym nieustannie swoje zawodowe i życiowe kompetencje. Bardzo lubię to, co robię w swoim życiu i widzę, że stanowi to zachętę dla Młodszych do pracy nad komunikowaniem się i mówieniem. Postrzegam całościowo sytuację Dziecka i możliwość pomocy, dlatego ważna jest dla mnie współpraca z rodzicami i bycie częścią zespołu przedszkola czy szkoły.
Prywatnie jestem żoną, mamą Kornela i Dominika, współwłaścicielem psa i osobą starającą się nie zapominać o sobie.


Helena Turlejska-Walewska

psycholog, certyfikowany trener wideotreningu komunikacji

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.innymi pracując wiele lat w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Obecnie od kilku lat prowadzę kameralny gabinet edukacyjno-terapeutyczny „Misio Jasio”, oferując długoterminowe zajęcia dla dzieci z poważnymi dysfunkcjami rozwojowymi( m.in.autyzm, afazja, opóźnienie rozwoju, trudna współpraca) oraz krótkoterminowe interwencje w sytuacji wymagającej wsparcia emocjonalnego i wychowawczego. Współpracuję z przedszkolami i szkołami w ramach wspierania rozwoju dzieci.W „Dmuchawcu” prowadzę indywidualne zajęcia i konsultacje i raz na miesiąc zajęcia grupowe. Poza tym codziennie przywożę wnuka:). Układając program terapetyczny dobieram metodę i formę pracy do indywidualnych potrzeb dziecka. Staram się zbudować pozytywną relację i nie pozwolić, aby zgłaszany problem, choroba czy metoda przysłoniły dziecko jako człowieka.

Ukończone szkolenia to m.in. dwuletni kurs metody wideotreningu komunikacji VIT, kurs Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, kurs terapii behawioralnej, kurs wczesnej nauki czytania oraz I stopień terapii SI.


Justyna Potyńska

pedagog, pasjonatka zajęć artystycznych

Przez wiele lat pracowałam jako wychowawca grupy, jednocześnie prowadząc we wszystkich grupach wiekowych zajęcia zwane „ciaptakovem” czyli lepienie z różnych mas plastycznych w tym oczywiście z gliny. Obecnie jestem właścicielką pracowni ceramicznej w Grodzisku Mazowieckim „Gliniarenka Ikuko”. Zapraszam tam dużych i małych.


Maja Pruska

kynoterapeuta/dogoterapeuta, oligofrenopedagog, trener psów, behawiorysta, hodowca psów, właściciel KynoAkademii, współzałożyciel Stowarzyszenia Edukacji i Terapii Homo et Animal

Moim mottem przewodnim jest „Im bliżej psa, tym bliżej człowieka…”
Jestem zafascynowana tym, jak wiele obecność zwierząt może zaoferować człowiekowi. Zwierzęta były mi zawsze bliskie od najmłodszych lat, dlatego ukończyłam Wydział Zootechniki na SGGW. Dzięki wieloletniemu hodowaniu psów wyniosłam, bogate doświadczenie, które bardzo pomaga mi w dzisiejszej pracy, związanej z edukacją i terapią z psem.
W 2007 roku ukończyłam studia podyplomowe „Psychologia zwierząt” w SWPS, a następnym roku „Pies i jego rola w społeczeństwie” w SGGW.
A potem kursy: pedagogiczny, kynoterapeutyczny, oligofrenopedagogika oraz trenera psów, „Zwierzęta w Terapii. Dogoterapia, hipoterapia, felinoterapia jako elementy Animal – Assiste Therapy”, „Dogoterapia dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną”.
Dodatkowo by móc rozwijać się i doskonalić w pracy edukacyjnej uczestniczę w licznych warsztatach i seminariach, szkoleniach, konferencjach dotyczących psów, kynoterapii/dogoterapii, pedagogiki oraz jestem członkiem PTEol.


Katarzyna Lipińska

mama 2 dorosłych córek, dyplomowana tancerka i instruktorka tańca       

Z tańcem zetknęłam się mając 5 lat, kiedy zaczęłam uczęszczać na zajęcia baletowe do Pałacu Młodzieży w Katowicach gdzie 

rozwijałam swoje zdolności i zamiłowanie do tańca, które pozostało do dziś. Stamtąd trafiłam do Państwowej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu. Już podczas mojej edukacji w tej szkole, brałam udział w przedstawieniach baletowych w Operze Bytomskiej i licznych koncertach szkolnych. Po ukończeniu szkoły podjęłam pracę w Teatrze Opery i Operetki w Krakowie. Następnie zaczęłam pracę w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. St. Hadyny. W międzyczasie ukończyłam kurs instruktora tańca w Krakowie, gdzie zetknęłam się z takimi dziedzinami tańca jak: metodyka tańca klasycznego, taniec ludowy, technika wolna, rytmika. Prowadziłam zajęcia taneczno – baletowe z dziećmi w Domu Kultury oraz brałam udział w projekcie organizowanym przez Zespół „Śląsk”- „Roztańczymy Bytom”, ucząc tańca ludowego – dzieci w kilku przedszkolach. Obecnie pracuję w wielu miejscach w Warszawie, ucząc dzieci tańca w wieku od 4- 13….i więcej lat. Współpracuję z Matecznikiem w Zespole „Mazowsze”, gdzie również prowadzę zajęcia taneczne.

 


Justyna Polakowska

instruktorka tańca

Od 15 lat tańczę taniec towarzyski, zaczęłam właśnie w przedszkolu teraz tańczę zawodowo, posiadam najwyższą klasę taneczną „S” oraz jestem wielokrotną finalistką Mistrzostw Polski jak i wielu innych zawodów tanecznych.
Od 4 lat pracuję dziećmi w przedszkolach oraz szkołach ucząc ich tańca, baletu, kształcenia swojej koordynacji jak i rytmiki.
Na zajęciach tanecznych dzieci uczą się przede wszystkim koordynacji, śmiałości, zapamiętywania przeróżnych figur oraz kroków jak i poruszania się w rytm muzyki.


Paweł Mróz

wielokrotny medalista Mistrzostw Polski, medalista Pucharów Europy i Pucharów Świata.

Od 1995 roku związany z Judo. Poza oczywistym zainteresowaniem sportem z dużą przyjemnością czytam książki o różnorakiej tematyce oczywiście przy dźwiękach dobrej muzyki. Często mnie też można spotkać w kuchni gdzie lubię eksperymentować gotując różne potrawy.

 


 

Grzegorz Bazyli Majer   

Pływanie- moja wielka pasja. Dzielę ją ze wszystkimi moimi uczniami. Nie ma dla mnie większej radości i szczęścia kiedy widzę pierwsze efekty swojej pracy- szczególnie u najmłodszych pływaków-  to uczucie wolności kiedy sami się zanurzają, nurkują, pływają…Na co dzień związany jestem z pływalnią „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim, gdzie prowadzę zajęcia z niemowlakami, dziećmi i dorosłymi.Jestem trenerem pływania II klasy, czynnym ratownikiem WOPR, trenerem w UKS „Sparta” Grodzisk Mazowiecki,  członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pływania Niemowląt, wielkim miłośnikiem nauczania wg koncepcji Halliwick.