Kadra

W Naszym przedszkolu pracują ludzie wrażliwi, nieustanie poszerzający swoje horyzonty. Zależy nam na bezpieczeństwie, uśmiechu i spontaniczności Państwa Pociech.

Poniżej kilka słów o Nas


Magdalena Kaczorowska

mama, pedagog specjalny, dyplomowany nauczyciel Montessori, terapeuta integracji sensorycznej, trener, koordynator praktyk, dyrektor, założycielka przedszkola Dmuchawiec Montessori

Prywatnie jestem mamą Gabrysi i Wiktora. To właśnie oni stali się impulsem do dzielenia się moją pasją i wiedzą montessoriańską. Chciałabym pokazać ludziom, że filozofia Montessori to sposób na życie a nie przeszkoda. Pragnę aby zrozumieli, że cudownie jest być razem z dziećmi i ze sobą nawzajem. W 2006 r uzyskałam dyplom Pedagoga Specjalnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej. Przez siedem lat miałam zaszczyt pracować z dziećmi w warszawskim przedszkolu montessoriańskim. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń, przygotowujących mnie do pracy metodą Marii Montessori min. The Canadian Montessori Teacher Education Institute (2006, MACTE) Od 2007 r. zajmuje się kształceniem przyszłych nauczycieli montessoriańskich z ramienia Polskiego Instytutu Montessori, który wydaje dyplomy rekomendowane nie tylko w Polsce, ale w Europie i na innych kontynentach (MACTE). Aby moja wiedza montessoriańska, była wciąż na najwyższym poziomie, raz do roku wyjeżdżam do Ameryki, by obserwować placówki prowadzone ww metodą, rozmawiać z doświadczonymi przewodnikami montessoriańskimi. Wiedzą tą, po powrocie dzielę się z moimi studentami i wprowadzam ją do znanych mi placówek montessoriańskich.


Patrycja Gosiewska

pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, pedagog specjalny – specjalizacja terapia pedagogiczna, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. zielonej

W swojej pracy kieruję się słowami mojego pedagogicznego autorytetu, Jespera Juula: „ Kiedy będziemy szanować dzieci i wspólnie z nimi szukać rozwiązania, również one nauczą się szacunku do innych ludzi i ich granic”. Liczne kursy i warsztaty z zakresu wychowania i edukacji dzieci z pewnością pozwoliły mi na zrozumienie ich funkcjonowania, ale to obserwacja i otwartość na ich potrzeby wniosły najwięcej do mojej pracy. Czerpię ogromną przyjemność z towarzyszenia dzieciom w drodze do wiedzy i z radością patrzę na ich sukcesy, a także bacznie przyglądam się niepowodzeniom i podpowiadam, jak można przekształcić je w cenne lekcje. W wolnych chwilach jeżdżę na rolkach, czytam książki i działam w wolontariacie na rzecz bezdomnych zwierząt.


Adriana Piórkowska

mama, mgr archeologii,  nauczyciel w gr. zielonej

W życiu prywatnym jestem mamą wspaniałej córki i to właśnie ona pokazała mi jak wspaniała i ważna jest praca z dziećmi. Pracując z dziećmi dbam o ich wszechstronny rozwój poprzez motywowanie ich do podejmowania różnorodnych działań, doświadczania, próbowania, rozwijania aktywności fizycznej, pobudzanie ciekawości i dociekliwości. Sama też wciąż uczę się od dzieci, których towarzystwo bardzo sobie cenię. To ich szczerość, bezpośredniość i żywiołowe reakcje weryfikują każdego dnia jakość moich zajęć i przyczyniają się do ciągłego doskonalenia metod mojej pracy oraz dają mi mnóstwo pozytywnej energii.


Katarzyna Borowska

mama, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. pomarańczowej

Jestem mamą dwójki wspaniałych  dzieci. To dzięki nim jestem szczęśliwa i spełniona, dążę w swoim życiu do osiągania coraz wyżej zawieszonej poprzeczki. Staram się przekazać  moim dzieciom, że nie ma rzeczy niemożliwych, że wszystko w życiu zależy od nas. To my kierujemy naszym losem i to każdy z nas indywidualnie maluje swoją przyszłość.  Chciałabym, aby moi podopieczni mieli w sobie świadomość, że nie są niczym ograniczani, że edukacja to nie smutny i nudny przymus, lecz wręcz przeciwnie, kolorowe drzwi za którymi kryje się interesujący, barwny świat, w którym będą mogli spełniać swoje marzenia i pasje.


Anna Matysek

mama, mgr prawa, pedagog,  nauczyciel w gr. pomarańczowej

Skończyłam studia prawnicze i przez wiele lat pracowałam w korporacji. Odkąd jednak pamiętam interesowałam się psychologią i pedagogiką. Postanowiłam zająć się edukacją dzieci profesjonalnie. W tym celu ukończyłam pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą z pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz przygotowanie pedagogiczne. Uwielbiam pracować z dziećmi i towarzyszyć im  w ich indywidualnym rozwoju. Zarażają mnie swoim entuzjazmem, optymizmem i zachwytem nad pięknem otaczającego świata. Pragnę wspierać każde z nich w tym, by odkrywało, podążało i rozwijało swój talent, potencjał i możliwości.


Magda Ślązakowska-Tymoszuk

muzyk, animator kultury, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. niebieskiej

 

Jestem absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina oraz Uniwesrsytetu Warszawskiego.Od dziesięciu lat prowadzę autorskie zajęcia muzyczne, współpracuję z Niepubliczną Szkołą Muzyczną Akolada, gdzie prowadzę zajęcia Rytmika z Kształceniem Słuchu, autorskie zajęcia dla przedszkolaków Przednutki oraz rytmikę dla dzieci uczących się metodą Suzuki. Moją pasją jest taniec, od siedmiu lat tańczę Flamenco.

Kilka lat temu odkryłam metodę M. Montessori. Zafascynowana tą ścieżką kształcenia najmłodszych rozpoczęłam współpracę z Przedszkolem Dmuchawiec. Bardzo bym chciała aby moja pasja jaką jest muzyka, sprawiała, że dzieci, które są mi dane pod opiekę, mogły również czerpać z niej radość i rozwijać ukryte talenty.


Sylwia Wróblewska

pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, mgr psychologii, dyplomowany nauczyciel Montessori, nauczyciel w gr. niebieskiej

Moja przygoda związana z pedagogiką Montessori rozpoczęła się w trakcie studiów. Poszukując ścieżki rozwoju, zainteresowałam się alternatywnymi metodami edukacji. To właśnie pedagogika Montessori oczarowała mnie swoją kompletnością w podejściu do dziecka i spojrzeniu na świat.  Uważam, że praca nauczyciela jest misją, polegającą na uczeniu dzieci szacunku do przyrody i drugiego człowieka. Praca z dziećmi daje mi możliwość ciągłego samodoskonalenia się, ponieważ to w nich, tak jak w lustrze, odbijają się nasze sukcesy i niedoskonałości. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Wiedniu, gdzie studiowałam w ramach programu Erasmus. Jestem miłośniczką wycieczek górskich oraz wszelkiego rodzaju rękodzieła.


Agnieszka Leśnik

mama, filozof, asystent nauczyciela w gr. niebieskiej
W życiu prywatnym jestem mamą czworga wspaniałych dzieci, z wykształcenia mgr filozofii a zawodowo dotychczas prowadziłam zajęcia pozalekcyjne dla dzieci. Moje idee wychowawcze to rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, szacunek do dziecka i podążanie za jego potrzebami. Interesuję się literaturą kobiecą.


Natalia Parchan

asystent nauczyciela w gr. zielonej /opiekun świetlicy 

Jestem młodą i energiczną osobą uwielbiającą aktywny wypoczynek oraz taniec nowoczesny, który miałam okazję szlifować przez 6 lat. Relaksuję się, czytając książki o tematyce romantycznej. Podejście do dziecka z ogromnym szacunkiem i wiarą w jego wybory jest elementem, który urzekł mnie najbardziej. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i naładowuje pozytywną energią. Dzieci, z którymi pracuję są obiektywnym lustrem relacji społecznych oraz mnie samej.


Edyta Pikura

mama, babcia, opiekun żłobka,  słuchacz w Policealnej Szkole przy Collegium Masoviense w kierunku terapeuty zajęciowego, asystent nauczyciela  w gr. pomarańczowej /opiekun w świetlicy 

Praca z dziećmi daje  mi poczucie ogromnego spełnienia i radości. Kocham zwierzęta, prace plastyczne a w wolnych chwilach lubię czytać, zwłaszcza książki pozwalające na zgłębianie tajemnic psychologii i rozwoju człowieka. Odkrywając metodę Marii Montessori utwierdzam się w przekonaniu, że kluczowe w rozwoju dzieci jest dawanie im w codziennym życiu szansy na bycie samodzielnym, aby mogły poznawać świat odkrywając swoją osobowość i budując poczucie własnej wartości. Mimo dużego doświadczenia i wiedzy podkreślam, że nieustannie uczę się od dzieci zarówno o nich jak i o sobie samej. W codziennej pracy staram się być przewodnikiem w drodze do samodzielności.

Kadra wspomagająca


Beata Jurek

mama, kucharka, ciocia wszystkich dzieci

Gotowanie to moja praca z pasją od prawie 20lat. Od dłuższego czasu staram się wprowadzać

zdrowe i naturalne produkty, które skutecznie wykorzystuje w tradycyjnych potrawach.  Smak

moich dań najlepiej weryfikują dzieci dla, których codziennie staram się przygotowywać rozmaite posiłki.  Mimo lat spędzonych w kuchni ciągłe doskonale swoje umiejętności i dążę do perfekcji.


 Renata Pietrzak

mama dorosłego syna, pomoc kuchenna

Pracuję z dziećmi od wielu lat. Sprawia mi to ogromną radość i daje dużo satysfakcji. Jedną z moich pasji jest gotowanie i poznawanie nowych przepisów oraz doskonalenie tych, które już znam. Zdrowe odżywianie jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego cieszę się, że posiłki, które przygotowujemy wspólnie dla naszych dzieci są smaczne, ale i pełnowartościowe. Poza pracą staram się być aktywna fizycznie – szczególnie lubię nordic walking, bieganie lub długie spacery.


Ryszard Moleda

tata, pracownik administracyjny

Jestem ukochanym dziadkiem moich wnucząt. Lubię wspólnie spędzać z nimi czas, czytać im książki. Sam, kolekcjonuje znaczki, interesuje się historią i przyrodą. Przez wiele lat pomagałem innym w dbaniu o ich domy i najbliższe otoczenie. Potrafię zrobić wiele interesujących rzeczy, przydatnych w domu czy przedszkolu. Analizowanie to moja specjalność. Cieszy mnie, że mogę współpracować z dziećmi, współtworzyć dla nich otoczenie i uczestniczyć w ich procesie edukacyjnym.


Dorota Waszczyk

mama, pracownik administracyjny

Jestem mamą dwóch dorastających córek Weroniki i Wiktorii. Przez kilka lat pracowałam z dziećmi – opiekowałam się Nimi. To one dały mi motywację, aby dołączyć do zespołu wspaniałej kadry pracującej w placówkach Montessori na terenie Grodziska Mazowieckiego. Dbanie o dzieci i otoczenie oraz szacunek do Nich, to najważniejsza rzecz, którą sobie cenię. Zawsze staram się, aby najmłodsi czuli się w przedszkolu i szkole jak w domu. Moimi pasjami są przygotowywanie smakołyków dla najbliższych oraz spędzanie miłych wieczorów z książką.


Patryk Organowski

tata, lektor, dyrektor szkoły.

Jestem absolwentem filologii angielskiej. Uczestniczyłem w licznych seminariach i szkoleniach dotyczących nauki Metodą Helen Doron oraz wielu innych dotyczących pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Obecnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego. Prywatnie jestem tatą czteroletniego Franka, który inspiruje mnie i motywuje do podejmowania nowych wyzwań. Bardzo dbam o to, aby wspólnie spędzony czas był wypełniony kreatywną zabawą oraz nauką.


Katarzyna Siwek

mama, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej

Z wyboru i zamiłowania od kilkunastu lat pracuję z Dziećmi. Dzięki każdemu Dziecku, którego spotykam i poznaję (także dzięki własnym) jestem człowiekiem poszukującym i zwiększającym nieustannie swoje zawodowe i życiowe kompetencje. Bardzo lubię to, co robię w swoim życiu i widzę, że stanowi to zachętę dla Młodszych do pracy nad komunikowaniem się i mówieniem. Postrzegam całościowo sytuację Dziecka i możliwość pomocy, dlatego ważna jest dla mnie współpraca z rodzicami i bycie częścią zespołu przedszkola czy szkoły.

Prywatnie jestem żoną, mamą Kornela i Dominika, współwłaścicielem psa i osobą starającą się nie zapominać o sobie.


Helena Turlejska-Walewska

psycholog, certyfikowany trener wideotreningu komunikacji

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.innymi pracując wiele lat w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie. Obecnie od kilku lat prowadzę kameralny gabinet edukacyjno-terapeutyczny „Misio Jasio”, oferując długoterminowe zajęcia dla dzieci z poważnymi dysfunkcjami rozwojowymi( m.in.autyzm, afazja, opóźnienie rozwoju, trudna współpraca) oraz krótkoterminowe interwencje w sytuacji wymagającej wsparcia emocjonalnego i wychowawczego. Współpracuję z przedszkolami i szkołami w ramach wspierania rozwoju dzieci.W „Dmuchawcu” prowadzę indywidualne zajęcia i konsultacje i raz na miesiąc zajęcia grupowe. Poza tym codziennie przywożę wnuka:). Układając program terapetyczny dobieram metodę i formę pracy do indywidualnych potrzeb dziecka. Staram się zbudować pozytywną relację i nie pozwolić, aby zgłaszany problem, choroba czy metoda przysłoniły dziecko jako człowieka.

Ukończone szkolenia to m.in. dwuletni kurs metody wideotreningu komunikacji VIT, kurs Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, kurs terapii behawioralnej, kurs wczesnej nauki czytania oraz I stopień terapii SI.


Karolina Rutniewska

psycholog

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, trenerem umiejętności społecznych, trenerem wspomagania kompetencji kluczowych, terapeutą ręki. Zajmuję się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, prowadzeniem konsultacji psychologicznych, terapią indywidualną, pracą w grupie oraz wsparciem kadry.

W swojej pracy kieruje się słowami Janusza Korczaka: „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”
Prywatnie, w wolnym czasie, staram się jak najwięcej podróżować, co łączę z pasją do fotografii.


Justyna Potyńska

pedagog, pasjonatka zajęć artystycznych

Przez wiele lat pracowałam jako wychowawca grupy, jednocześnie prowadząc we wszystkich grupach wiekowych zajęcia zwane „ciaptakovem” czyli lepienie z różnych mas plastycznych w tym oczywiście z gliny. Obecnie jestem właścicielką pracowni ceramicznej w Grodzisku Mazowieckim „Gliniarenka Ikuko”. Zapraszam tam dużych i małych.


Justyna Polakowska

instruktorka tańca

Od 15 lat tańczę taniec towarzyski, zaczęłam właśnie w przedszkolu teraz tańczę zawodowo, posiadam najwyższą klasę taneczną „S” oraz jestem wielokrotną finalistką Mistrzostw Polski jak i wielu innych zawodów tanecznych.
Od 4 lat pracuję dziećmi w przedszkolach oraz szkołach ucząc ich tańca, baletu, kształcenia swojej koordynacji jak i rytmiki.
Na zajęciach tanecznych dzieci uczą się przede wszystkim koordynacji, śmiałości, zapamiętywania przeróżnych figur oraz kroków jak i poruszania się w rytm muzyki.


Paweł Mróz

wielokrotny medalista Mistrzostw Polski, medalista Pucharów Europy i Pucharów Świata.

Od 1995 roku związany z Judo. Poza oczywistym zainteresowaniem sportem z dużą przyjemnością czytam książki o różnorakiej tematyce oczywiście przy dźwiękach dobrej muzyki. Często mnie też można spotkać w kuchni gdzie lubię eksperymentować gotując różne potrawy.

 


 

Grzegorz Bazyli Majer  

Pływanie- moja wielka pasja. Dzielę ją ze wszystkimi moimi uczniami. Nie ma dla mnie większej radości i szczęścia kiedy widzę pierwsze efekty swojej pracy- szczególnie u najmłodszych pływaków-  to uczucie wolności kiedy sami się zanurzają, nurkują, pływają…Na co dzień związany jestem z pływalnią „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim, gdzie prowadzę zajęcia z niemowlakami, dziećmi i dorosłymi.Jestem trenerem pływania II klasy, czynnym ratownikiem WOPR, trenerem w UKS „Sparta” Grodzisk Mazowiecki,  członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pływania Niemowląt, wielkim miłośnikiem nauczania wg koncepcji Halliwick.